Stichting Vegan helpt

Stichting Vegan veranderd tijdelijk de doelstelling

Begin 2020 werd Stichting Vegan opgericht als opvolger van de bedrijven Vegetafel en Vegenement. Kort na de oprichting werd duidelijk dat de evenementen in 2020 niet door konden gaan. Alle geplande evenementen en activiteiten moesten geannuleerd worden in verband met de COVID-19 maatregelen. Veiligheid van allen staat voorop, dus we wachten af tot het weer veilig is om evenementen te organiseren.

Steeds meer vegan ondernemers raken in de problemen. Vooral de voorheen goedlopende bedrijven kunnen op onze steun rekenen. Daarvoor gaan we jullie hulp vragen. Stichting Vegan blijft opgericht om evenementen te organiseren, maar tot we daarmee kunnen starten, zullen we hulp bieden aan bedrijven op drie manieren.
1: via diverse kanalen consumenten oproepen om geld besteden bij deze getroffen bedrijven
2: we openen een bankrekening en vragen je om te doneren. Wij zullen dan geld geven aan de bedrijven waarvoor we een oproep doen. Dit geld zal alleen verstrekt worden aan bedrijven die in het verleden (in de periode van het bestaan van Vegetafel) hebben bewezen betrouwbare partners te zijn.
3: er zullen fondsen en subsidieverstrekkers aangeschreven worden met het verzoek geld vrij te maken voor deze specifieke doelgroep ondernemers.

Er wordt met deze bedrijven afgesproken dat zij het geld geheel of gedeeltelijk terug zullen geven. Als er geld terug komt, zal dat worden gebruikt voor andere betrouwbare bedrijven in nood. Als dat niet meer aan de orde is, zal het worden gebruikt om in de toekomst de kosten voor deelname aan evenementen voor bedrijven te verlagen.

VEGA-LIFE luidt de noodklok

VEGA-LIFE luidt de noodklok. Eén van de oudste vegan bedrijven van Nederland, het eerste vegan warenhuis, dé beroemde vegan webshop. Hét bedrijf dat al vele malen in de prijzen viel. Voor iedere vegan een bekende plek waar je met een gerust hard duurzaam kan shoppen. Dit prachtige bedrijf is hard geraakt door COVID19. De omzetten zijn veel te laag en het voortbestaan van het bedrijf is in groot gevaar. De afgelopen jaren is er geïnvesteerd in een prachtige winkel, maar juist nu blijven bezoekers van de winkels zoveel mogelijk thuis. De hoogste tijd dus om online te gaan shoppen.

Bij VEGA-LIFE kun je al vele jaren terecht voor schoenen, kleding, snoep, cosmetica en heel veel meer. Unieke producten die vaak (nog) nergens in Nederland te koop zijn, vinden hun weg naar de consument via deze winkel. Dit dreigt te verdwijnen. Stichting Vegan wil VEGA-LIFE helpen. Een veganistisch Nederland zonder VEGA-LIFE vinden wij een heel slecht idee. Maar, jij kunt helpen! Je bent wellicht al bezig met je kerstvoorbereidingen. Wij doen een oproep, we vragen je om je kerstcadeautjes aan te schaffen in de webshop van Vega-Life.

Bij VEGA-LIFE kun je terecht voor hele verrassende hebbedingetjes. Duurzame bad, douche en verzorgingsproducten met de lekkerste geurtjes. Een grote keuze uit kookboeken.

Heb je de winkel al eens bezocht? Dan is de kans groot dat je geholpen bent door shopmanager Mirjam. Zij is het kloppend hart van het bedrijf. Vegenement interviewde Mirjam 4 jaar geleden. Vind je het leuk om online kennis te maken met dit bijzonder mooie mens? Klik hier.

Steun Stichting Vegan in de strijd om onze unieke ondernemers te helpen

Wil je Stichting Vegan helpen met een donatie, zodat wij winkels als VEGA-LIFE kunnen helpen? Maak dan svp je bijdrage over naar NL92BUNQ2051545790 tnv Stichting Vegan.

Like ons!

We zijn nog splinternieuw, en alles wordt nog opgebouwd. Wil jij ons liken op Facebook?